اصلح نفسك ودعو غيرك

Isnin, 9 Mei 2011

Sempurnakan Agamamu Dengan Pernikahan


KAHERAH, 8 Mei : Pembentukkan jatidiri masyarakat bermula melalui pembinaan keluarga, maka penekanan hubungan sesama insan perlu dititik beratkan melalui hubungan perkahwinan .

Bagi menyemarakkan lagi kualiti pembangunan syakhsiah insan , oleh yang demikian perlu dijadikan perkara yang utama untuk dipelihara demi memastikan pembinaan generasi akan datang .

Unit Bait Muslim PMRAM, telah mengambil pendekatan dengan menganjurkan MAWAR'11 dibawah kelolaan Saudara Mohd Faizzudin bin Ghazali selaku Naib Presiden 2 PMRAM merangkap Ketua Lajnah Dakwah & Pembangunan Insan dengan pembawakkan tema " Sempurnakan agamamu dengan perkahwinan " semalam.

Hasil daripada temubual dengan salah seorang pasangan yang menyertai program tersebut, iaitu Saudara Shahrizan bin Mohd Hazime mendapati beliau telah menjadikan UBM sebagai saluran terbaik untuk merealisasikan impiannya membina mahligai rumahtangga.

Beliau yang juga merupakan mantan Presiden PMRAM 2010, menyeru agar semua ahli PMRAM menjadikan UBM sebagai wadah terbaik dalam menyatukan fitrah cinta dan naluri kasih sayang kurniaan anugerah Allah ini dengan sebaiknya sekaligus dapat menghalang gejala sosial dalam kehidupan masyarakat.

“ Unit Bait Muslim bukanlah ejen mencari jodoh ataupun seumpamanya tetapi sebagai pemudah cara bagi mereka berkeinginan dengan berlandaskan batasan yang telah ditentukan oleh syara' " ujar Saudara Mohammad Majdi bin Zakaria selaku Ketua Unit Bait Muslim PMRAM Cawangan Kedah.

sumber:http://pmram.org/
3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

QASIDAH AL MUHAMMADIYAH

kempen MENGINGATI KEMATIAN

kempen HARAM MEROKOK